سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وبلاگ پرورش شتر مرغ

وبلاگی بری آموزش اصول و روش های پرورش شتر مرغ، آشنایی با انواع بیماری های شتر مرغ و روش های درمان آن، آشنایی با رفتار و خصوصیات ظاهری شتر مرغ و...
نظر

شترمرغ پرنده ای عظیم الجثه است که در میان پرندگانی که بر روی کره خاکی زندگی می کنند ، بزرگترین جثه و بیشترین سرعت دویدن را دارد. این پرنده با گردن و پاهای درازی که دارد ، قادر است که در هنگام خطر به مدت 15 دقیقه با سرعت 70 کیلومتر در ساعت بدود. وزن این پرنده از 63 تا 145 کیلوگرم متغیر است. شترمرغ نر قدی به اندازه 2?1 تا 2?8 متر را اختیار می کند در حالی که قد شترمرغ ماده بین 1?7 تا 2 متر می شود.

شترمرغ دارای گونه های مختلف من جمله شترمرغ جنوبی ، شترمرغ شمال آفریقا ، شترمرغ ماسائی ، شترمرغ عربی و شترمرغ سومالی است

شترمرغ را می توان در تمام اقلیم های کره زمین ، از اقلیم های سرد گرفته تا اقلیم گرم و خشک پرورش داد. اما امکان پرورش دادن آن در اقلیم گرم و مرطوب وجود ندارد زیرا راندمان تولید شدیدا در این اقلیم پایین است. شتر مرغ را در مزرعه می توان به سه روش باز ، نیمه باز و بسته پرورش داد.

جوجه شترمرغ ها از بدو خارج شدن از تخم ها تا 10-7 روز قادر هستند که از کیسه زرده تغذیه کنند و نیازی به استفاده از مواد غذایی ندارند. برای تغذیه جوجه شترمرغ ها تا هشت ماهگی می توان از جیره پیش آغازین استفاده کرد. در ادامه مراحل پرورش این پرنده باید از جیره های غذایی آغازین ، رشد ، پایانی و کشتار استفاده کرد.

از بیماری های شترمرغ می توان به بیماری هایی نظیر عفونت کیسه زرده ، تغییر شکل پاها و پنجه ها ، نیوکاسل ، آبله ، پنومی ، مسمومیت خونی ، انتریک تکرونیک ، گاستریت مگاباکتریال ، سل ، عفونت چشم ها ، مایکوپلاسموز ، اورنتویز ، کوسیدوز و هیستومونیاز اشاره کرد.

 

منبع 

https://www.eig-shop.com/شترمرغ/